Ber om ursäkt!

Jag är hemskt ledsen för det dåliga uppdaterandet. Det har vart fullt upp och när Vincent väl somnat har jag också passat på att lägga mig=)

Igår släppte vi ut katterna för första gången helt själva.. Usch va jobbigt det var men det gick förvånansvärt bra tycker jag..=) Det som var drygt är att det finns en annan tjockis hankatt som tycker att han är bossen över gården och han gillade inte att det kom två nya katter. Speciellt inte två hankatter iallafall! Han är mest ute efter Elvis, kanske för att dem är nästan lika stora.. Ozzy springer iväg också, det gör inte Elvis.
Det är konstigt det där. Dem gillar inte varandra men ska ändå vara nära varandra=) Haha det kanske slutar med att dem är värsta polarna sen=) katterna sov gott hela natten sen iallafall=) Jag och Vincent var på öppna fsk igår med Annica och Tilde. Det var mycket trevligt! Men våra små var ju så klart  minst och det märktes att det redan var en etablerad grupp. Men på måndag ska jag ge det ett nytt försök då det är en grupp för 0-6 månader istället. I den andra gruppen var det 0- 12 månader men dem flesta var runt 8 månader och uppåt. Idag släppte jag ut katterna runt kl 9. Balkongdörren har stått mer eller mindre öppen hela dagen.. Jag och Vincent gick ut vid halv tio och hängde lite med katterna då tjockiskatten var ute och härjade. Vi var ute ända till kl 11 då vi gick mot bvc. Lilla Vicent väger nu 5075 gram och är 58,2 cm lång=) Har inte gått upp så mycket på en månad nu men det var inge konstigt. Vi ska tillbaka på tisdag för vaccinering och då väger vi igen. Jag hoppas på lite mer då iallafall=)
Men så länge han mår bra är vi nöjda=) Det säger väl poff så ser han ut som en liten heffaklump:P
När vi kom hem igen så kommer katterna in och går på låda och äter lite och springer ut igen=) Vi har ett litet hål i ventilen i sovrummet och utanför har Robin och Jansson byggt en liten katt trappa men hålet passar inte riktigt Elvis. Han är lite för tjock=( Han kom ut genom det idag med hjälp av mig. Jag fick trycka ut honom för han var för bred över rumpan=) Men Ozzy kommer ut och säkert in igen=) Imorgon får Jansson och Robin kolla om det går att göra hålet större. För det är lite lättare om dem kan springa ut och in även om balkongdörren är stängd.

Kameran har inte vart med så mycket under dessa dagar tyvärr. Ska försöka bli bättre på det=) Men några få bilder har jag tagit iallafall.

Detta smala hål ska denna katt ta sig igenom=)

Åhh jag vill ju ut till Ozzy

Ok jag försöker väl  Haha det gick ju

Äntligen är jag ute tänkte han nog=) Ända tills tjockiskatten kom iallafall..=)
Jag försökte få en bild på Ozzy men han hade inte tid att va med på kort. Detta vart resultatet:
Full fräs!

Jag kan även informera er om att dem är helt slut nu efter en heldag ute=) Och jag har nöjet att få sova med en skitig katt nedanför fötterna.. Han rullade sig i sandlådan så han vart mer brun än vit=) Men han mår bra och det är huvudsaken!

Nej nu ska jag försöka sova lite!

Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0