Det var ett tag sen nu!

Hej och förlåt för den dåliga uppdateringen.

Men det har vart så mycket just nu att jag inte har orkat.
Fick besked om jobbet och svaret var väl inte riktigt vad jag hade tänkt mig=( I det stora hela så fick jag inte den fasta tjänsten på grund av att jag har barn. Det kunde ju då bli en del frånvaro i form av vab. Förskolechefen verkade ändå vilja ha mig dit. Det var inte hon som inte ville ha mig utan hennes chef fattade jag det som. Hon frågade om jag ville vika hos dem tills dem hittade den förskoleläraren som dem ville ha. Men hon kunde ju inte säga hur länge det skulle bli. Jag sa att jag inte kan ta mindre vik än sex månader och det skulle väl gå och ordna om det var så.. Så nu är jag i valet och kvalet om hur jag ska göra=/

Det andra är ju att vi inte har någon förskoleplats åt lillfjärt så när dagarna tar slut och jag jobbar så blir det ju lite jobbigt. Och kommunen ger ju inte några direkta besked=/ Ringde dem idag och då sa dem att januaribarnen har fått plats och nu ska dem se över februaribarnen men hon kunde inte svara på hur lång tid allt kommer ta och när ungefär man kunde få plats.. Allt är bara en röra och det håller mig vaken på nätterna. Så fort jag blundar så snurrar tankarna på hur jag ska lösa allt.. Inte lätt!

Och på allt detta så fick jag ett mail igår kväll om att en annan förskola var intresserad av min ansökan. Jag har sökt dit en gång förut när dem sökte personal men fick då inte jobbet då jag inte kunde börja tillräckligt snabbt. Vi behövde två veckor på oss så Robins jobb hann fixa där innan han i sånt fall gick på pappaledigt men det var inte tillräckligt snabbt tydligen. Men iallafall så söker dem personal igen så vi får väl se hur det går den här gången. Denna gång sa jag att jag kan börja på måndag om det är så=) Hoppas det är tillräckligt snabbt!

Om jag hade fått den fasta tjänsten som jag nämde tidigare eller om jag nu skulle få den här så skulle det vara värt att strula och pussla tills vi får en förskoleplats men det känns mindre värt för ett vik bara. Hur skulle ni ha gjort? Visst så får jag in foten igen men det känns jobbigt med att verkligen pussla gärnet i ett par månader för att sen till slut få en förskoleplats och då arbetslös igen.. Fattar ni vad jag menar? Om jag inte får jobbet som jag fick mail om nu igår och skiter i vikariatet på den andra fsk så tänkte jag plugga på distans. Plugga upp lite ämnen som jag ev behöver för att nån gång plugga vidare och lite strö ämnen.. Då löser det sig med lillfjärt iallafall till fskplats erbjuds..

Aja! Skit i allt de tråkiga nu=)

Det har ju varit julafton=) En massa fina saker har jag fått och lillfjärt har en massa nya roliga leksaker=)
Min allra bästa julklapp som jag fick var från min söta och underbara sambo! Nu jävlar ska det tatueras;P
Men det är julstängt just nu så jag får vänta lite på att boka tid och sen vänta ett tag till antar jag.. Den eviga väntan! Haha, hatar att vänta!

Och idag var jag, faster Sabina och så klart lillfjärt iväg till Nikkis lekland och röjde.. Fy vilken liten busunge vi har;P Han hade såå roligt och skrattade en massa.. Haha nästa gång måste Robin följa med och se busungen in action! Haha! Och sen vart det bad hemma. Efter allt detta trodde lilla jag att han skulle slockna som ett ljus! Jo men visst! Kunde ju jag fetglömma! Men han var mysig, go och glad så det gjorde inte så mycket denna gång plus att när han väl somnade så gjorde han det i sin egna säng=) Han brukar alltid somna på någon av oss annars=) Nej nu ska jag försöka njuta av lugnet här hemma innan det är hopp i säng och brottas med alla tankar;P

Hej så länge!



Kommentarer
Postat av: Västgötskan

Fy vilken röra... :-P

Men sa det att det berodde på barn och vab så är deras val helt jävla olagligt!! (Men det vet du kanske redan)?



Hoppas det löser sig i alla fall, med allt.

2011-12-29 @ 10:02:09
URL: http://vastragotaland.blogspot.com
Postat av: Svar

Ja jag vet=/ Men vet inte riktigt vad man ska göra..Ja det hoppas jag också!

2011-12-29 @ 16:42:24
Postat av: Västgötskan

Ta kontakt med facket. Är du inte medlem, ta kontakt med DO (diskrimineringsombudsmannen).

Som sagt, det är inte fackets avtal som gör det olagligt, utan svenska lagar.

2011-12-30 @ 10:26:58
URL: http://vastragotaland.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0