Bvc..

I torsdags var vi på bvc för vägning och mätning och då vägde lilleman 5075 g och var 58,2 cm lång.. Det var en uppgång på bara 275 g på en månad. Lite lite men inget konstigt..
Idag var vi där igen för mätning och vägning och även vaccinering.
Han vägde idag 5030 g och var 59,1 cm lång..Lilleman har gått ner i vikt=( Det var ju inge bra! Vi pratade om hur vi skulle göra och antingen var det intensiv amning varannan timme i ett par dagar eller amma som vanligt men ge tillägg efter. Jag vart lite ledsen och tyckte allt kändes väldigt jobbigt en stund.. Jag kände att jag helst bara skulle vilja amma men var även nyfiken på hur han skulle ta flaskan med ersättning. Så efter bvc så köpte vi flaska och ersättning och jag prövade och han tyckte det var helt ok. Det gick fort att hälla i sig=)  Så efter mycket om och men så känns det nu ok att han får tillägg efter amning. Så nu fortsätter jag som vanligt men att han får lite extra efter bara..=) Och vaccineringen var det inga problem med.. Han vart ledsen i 20 sekunder sen var det bra=) Min lilla sötnöt är så duktig=)


På förmiddagen så hängde vi här hemma och bara mös i soffan=) Jag försökte få en bild där han skrattade men det är ju omöjligt när kameran är framme.. Tog jag bort den så kom skrattet, skulle jag ta kort försvann det igen=)
Haha här kommer en serie bilder på min jakt på ett skratt.. Haha!!



Nappen har börjat åka ur mer och mer nu för tiden.. Den funkar bra när man ska sova men annars är det numer handen som ska vara i munnen hela tiden.. Det funkar ju bra om det inte vore så att man blir väldigt röd och torr på en gång. Men det är svårt att få bort den lilla handen=)



Haha här började han tröttna på kameran=)

Katterna har mest hållt sig inne idag. Det har nog vart för kallt ute tror jag=)

Elvis vill bli kliad på magen


Sen innan läggdags låg Vincent lite i gymmet och då upptäckte vi att han hade greppat ringen=) Så duktigt han är våran lilla lillskit<3



Ett ordentligt grepp



Och så var det ju den där handen=)

Den måste smaka ganska gott=)

Nej nu är det natti natt för mig!

Hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0