Feber igen!!

Jaha då var det dags igen. Eller ja det har ju hållt på sen i lördags=( Lillfjärt har feber och hög sådan.. Natten till i dag så kändes det som att han skulle brinna upp=( 40 grader stog tempen på så det vart alvedon och sen så somnade han om. Och vi tog sovmorgon i morse=) Robin väckte mig kvart över åtta och lillfjärt vaknade snabbt då också.
Gnällig och mammig är han min lilla sjukling men det får man vara när man är sjuk.
Vi åkte en snabbis till gränby för att handla och efter handlingen fick Vincent lunch. Då såg jag att han var alldeles blå om händerna och på läpparna och han började frysa tokmycket. Då kastade vi på honom overallen och åkte hem snabbt=( Han somnade snabbt här hemma och när han vaknade igen så var det blåa borta.. Läskigt var det iallafall och sker det igen så ringer jag och frågar vad det kan vara.. Någon av er som läser som har någon aning om vad det kan vara??
Imorgon blir det att bara hålla sig inne hela dagen och bara ta det lugnt. Har fortfarande dåligt samvete av att vi släpade ut lillfjärt men han var ju lite piggare just då=(

Nej nu ska jag lägga mig och sova så jag orkar ta hand om min plutt ifall han vaknar i natt..

Hej så länge!




Åhh så liten<3

Kommentarer
Postat av: Västgötskan

Nu ska jag inte skrämma dig, men en i äldsta sonens klass kan bli blå om läpparna och det är när hennes hjärta inte slår tillräckligt "hårt".



Som sagt, det är säkert ingen fara! Det kan ju varit att det bara var kallt, helt enkelt. Men håll ett öga på det och ring om det händer igen.



Kram!

2011-11-29 @ 09:19:16
URL: http://vastragotaland.blogspot.com
Postat av: svar

Ja man blir ju orolig men ringer om det sker igen. Vi ska även till bvc på måndag och ska fråga då.. Han blir lätt blå om händerna om han är lite kall men man vet aldrig..

2011-11-29 @ 10:11:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0