Mat..

Idag var det sista dagen på penicillinkuren och jag hoppas det är bra nu och att han får tillbaka sin aptit ganska snart.. Måste få ordning på maten igen och jag hoppas att det går bra. Hur ska man göra om man knappt får i honom nå mat? Ska man låta bli att truga och tänka att han inte är hungrig? Eller ska man erbjuda något annat? Att erbjuda något annat kan ju bli väldigt fel i längden. Men man vill ju inte att han ska vara hungrig heller=/ Svårt det där. Men ska inte göra maten till någon stor sak utan nu väntar jag och ser om aptiten kommer tillbaka igen och om den inte gör de så får vi se vad vi hittar på då..

Idag vid middagen så åt han några mini tuggor av maten och sen tröttnade jag på att försöka mata någon som satt med en hopknipen mun. Så jag ställde tallriken framför honom i hopp om att han skulle äta själv.. Haha skitroligt tyckte han! Inte att äta så klart men att kladda!! Herregud vad han såg ut=) Se själva:










Efter en avtvättning och ombyte så skickade jag iväg mina två grabbar så jag fick röja lite här hemma ifred.
Jag tycker det är svårt att få något gjort när Vincent är vaken för då ska han följa med överallt och krypa till ställen och ställa sig mot allt som finns och då är det svårt att passa honom samtidigt som man plockar med allt annat. Och sen när han sover på dagarna så passar jag på att vila mig. Iallafall dem senaste två veckorna då han har vart sjuk. Annars har jag oftast mer ork och röjer medans han sover.. Efter ett tag så kom grabbarna hem igen och då hade Vincent köpt en present till mig=)



Fjärde boken i min serie som jag har fastnat för=) Hihi! Mycket snällt av lillfjärt ( och storfjärt =) ) så nu har jag något att läsa igen. Jag brukar oftast läsa deckare eller sanna berättelser men ibland är det skönt att bryta av med något som inte är så tungt..=) Denna serie är perfekt för de..
Nej nu ska jag nog krypa ner i sängen och läsa lite=)

Hej så länge!

Kommentarer
Postat av: Västgötskan

Nej, men gud så sött! Hi hi! :-D

2011-11-10 @ 14:11:39
URL: http://vastragotaland.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0