Napp!

När Vincent var liten så hade han napp. Men sen så vart han sjuk vid fem månaders ålder ungefär och då ratade han nappen och efter det har det aldrig gått. Inte för att jag har kämpat så hårt med att han ska ta den.

Men de senaste månaderna så somnar lillfjärt bara om han ligger på en och man ska sjunga och buffa. Att lägga ner honom i sin säng för att han ska somna själv är omöjligt. Han står bara upp och snackar och om han inte får någon uppmärksamhet så skriker han till slut. Då hade nappen vart skönt att ha om det skulle hjälpa honom att komma till ro på ett annat sätt.

Idag behövde Vincent somna i en vis tid så vi får ihop dagen på ett bra sätt med mat och sånt så jag provade nappen.. Först så åkte den ut hela tiden och kastades iväg men han gapade varje gång han fick tillbaka den. Så jag höll bort händerna så han inte fick tag  på den och han somnade såå fort utan nå krångel!!

Men jag är såå delad i om han verkligen ska ha den igen när han ändå har klarat sig såå länge utan.. OM han nu skulle fortsätta med nappen så kommer han BARA att få den när han ska sova..

Men det kan ju vara en engångs grej också!

nej nu ska jag förbereda allt så vi hinner med bussen sen..

Hej så länge!




Kommentarer
Postat av: Emelie

Tips: skippa nappen... Det är ett jäkla helvete nu när man ska försöka o göra sig av med den.. Även om tanken är när han bara sover så blir det lätt att blir han sjuk - lätt o ta till nappen, vill man trösta snabbt pga att man ska göra nått eller liknande att man stoppar i nappen.. Mitt råd är verkligen att strunta i nappen!!

2011-11-17 @ 01:34:09
URL: http://mliobebis.blogg.se/
Postat av: svar

Ja vi skippar nog den helt. Känns inte helt rätt och då är det väl dumt..

2011-11-17 @ 09:44:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0