Jaha se där ja!

Ikväll hann jag både bli nervös, uppspelt och glad på en minut för att det senare skulle försvinna lika snabbt igen..

Jag har nu under en period sökt en del jobb då jag inte har något att komma tillbaka till efter mammaledigheten. Idag fick jag respons från en förskola där dem ville ha svar på lite frågor innan dem bestämmer sig för om jag får komma på intervju. Jag och Robin började prata direkt om hur allt skulle bli om jag skulle få jobbet. Robin måste kolla när han kan gå på pappaledighet först och jag skulle kolla med facket vad jag har rätt till för lön, då dem ville veta vad jag har för lönekrav. Sen så började vi kolla vad Robin ungefär skulle få ut om han ska vara hemma och om det stämmer det som står på försäkringskassans hemsida så är det SJUKT LITE!!! Så nu känns allt på botten igen. Jag ska ringa imorgon och dubbel kolla men om det är som det står då har vi har verklingen inte råd att låta Robin gå hemma..!! Trist men så ser verkligheten ut just nu. Även om jag skulle börja jobba heltid så går det inte ihop sig=(

Men självklart vill jag helst av allt egentligen vara hemma med Vincent tills han börjar förskolan men jag inser ju också att ett jobb är ett jobb..Men som det ser ut just nu så kommer det inte att gå alls.

Jaja jag vet vad ni tänker. "Du skulle ha väntat med att skaffa barn tills du hade ett jobb". Jo eller hur! Som dagens samhälle ser ut just nu så hinner jag väl bli pensionär innan den fasta tjänsten kommer. Och ja jag har blivit lite mer kräsen när det kommer till jobb. Eller jag menar att jag kan inte jobba vilka tider som helst och kan inte ha hur lång pendlingstid som helst heller.

Jaja vi får väl se vad försäkringskassan säger imorgon. Men det ser inte ljust ut just nu..!
Sorry för ett tråkigt inlägg men ville bara beklaga mig lite.

Det är ju tur att man iallafall har den här sötnosen som förgyller ens vardag=)



Åhh så liten han var där<3

Nej nu ska jag sova

Hej så länge!

Kommentarer
Postat av: Carro

Usch vad tråkigt! Nä man blir lite kräsen och dig förstår jag om du är kräsen också för att du har ett litet underbart barn hemma.

Lycka till iallafall<3

KRAM!!!

2011-09-12 @ 23:34:28
URL: http://carrowski.bloggerska.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0