Väntan..

Inge besked om det andra jobbet idag heller..=/ Skulle ju vilja veta något så jag vet hur jag ska göra med vikariatet på det andra stället.. Men men snart får man ta ett beslut oavsett och hoppas på att man gör rätt.. Men det brukar ju lösa sig i slutändan eller hur?=)

Idag följde jag och Vincent med faster Sabina till gränby centrum. Hon skulle köpa papper till sina inbjudningskort. Hon blir färdig sjuksköterska i januari och då blir det examensmiddag för att fira=)

På väg till gränby såg vi en kvinna ligga på backen helt livlös. Före oss hade två tanter sett henne och gått fram och jag sa till Sabina som snart är sjuksköterska att gå fram och hjälpa till=) Ena tanten ringde efter ambulans och vi var kvar där tills dem kom. Kvinnan var vid medvetnde men knappt! Full som en kastrull på hembränt var hon! Hon var enligt henne själv hemlös=/ Tragiskt hur vissa människor lever.
Nyfikna människor stannar och glor. Nyfikna jävlar! Jag ställde mig ivägen med vagnen och då gick dem.. Visst jag är också nyfiken av mig men jag stannar inte och glor.. Jag skulle tycka det var hemskt om en massa människor stirrade på mig om jag hade legat skadad eller nått.. Fy!!
Och värst av allt så enligt en av tanterna så hade en gubbe bara cyklat förbi kvinnan som låg där utan att göra något!! Gör man så? Jag hoppas att det var så att han inte såg henne för annars så är det ju förjävligt!

Jaja till slut så kom vi till gränby iallafall och jag skulle byta lite kläder som var i fel stl och trasiga,sen ville jag hitta något till nyår alt till kryssningen i januari. Vi var där i ca fyra timmar och Sabina köpte det hon skulle och jag fixade med det som skulle bytas sen så sket sig resten. Vi hann handla mat för kvällen också och det var väl typ det=/ Va fan tog tiden vägen liksom? Jo Vincent var skittrött men vägrade somna och skulle INTE sitta i vagnen.. Han är ganska tung att gå och bära på. Och efter ett tag så vill han inte bli buren heller utan ska krypa runt själv och det funkar ju inte. Och då blir det genast lite tyngre att gå och bära på en arg och grinig unge som bara vill ner.. Så det gick ju lite tid åt att försöka söva lillgossen men det gick inte..Haha! När vi väl åkte därifrån slocknade han snabbt i bilen=)


När vi kom hem fick jag ont i huvuder och tokfrös=( Usch jobbigt! Men efter en alvedon vart det bättre men jag är seg. Men jag slapp laga mat och det var skönt=) Lillfisen somnade i bra tid trots den sena middagsluren vilket också var skönt.

Imorgon måste jag nog ta ett beslut om framtiden så man kan slappna av och se en ljusning i all röra!

Nej nu ska jag slappa lite till i soffan innan sängen kallar.

Hej så länge!




Våran lilla farbror<3

Kommentarer
Postat av: Fjonkan

Ja det kan vara jobbigt att gå och vänta på jobb-besked. Lycka till iaf!

2012-01-02 @ 14:13:27
URL: http://fjonkanfilosoferar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0