Zombie...

Det är vad jag känner mig som! Har inte vart ute särskilt mycket under en veckas tid nu och det känns... Snart så är det slut på penicillin kuren och jag trodde att allt skulle bli bra igen och han skulle vara frisk och pigg och som vanligt  men nu har han blivit snorig igen! Trött man blir! När ska det ta slut?? Plus att våran lilla fjärt trots stora soffryggkuddar lyckades ramla ner från våran säng i morse=( Vaknade av en ledsen liten fjärt som låg på golvet=( Så han har sett ut som rudolf med den röda mulen idag..  Jag har sagt det förut men nu är det slut sovet i våran säng.. Min sömn får väl lida bara han inte ramlar och slår sig. Det brukar inte vara nå problem att få honom att somna om. Det är när jag lägger honom i sin säng igen som han alltid vaknar och så fort jag tar upp honom så somnar han om igen och då har det vart enklast att ha honom i sängen brevid mig så jag själv får sova lite.. Men han är ju som en virrvelvind i sömnen så röjer ordentligt på natten plus att han är en klätterapa när han vaknar..=/ Om någon som läser har haft eller har samma problem så tipsa gärna på hur man ska göra..
Det känns som att eftersom han sover bättre nära så är han i behov av närhet men som det är nu så går det inte då det är risk att han ramlar ner igen..

Annars då?!

Jo jag är så trött på mig själv.. Jag vill inte se ut som jag gör just nu. Jag skulle vilja gå ner i vikt men vet inte hur och hur jag ska hålla motivationen uppe. Jag har ett drömmål och de är att väga 55 kg. Till min längd på 158 cm så känns de passande och då skulle jag må bra. Men det är många kilon dit och jag vet inte hur jag ska göra för att komma dit. Jag har aldrig bantat och är dålig på att komma iväg på saker. Jag behöver någon som piskar mig och talar om för mig vad jag ska göra. Någon jag kan vända mig till och fråga om tips och råd! Men det är ju sjukt dyrt med en PT...
Jag har kollat mitt BMI som jag nu inte kommer ihåg vad det var men jag räknades iallafall som överviktig. För att komma till 55 kg så behöver jag gå ner 20 kg!!! Ahh jag blir rädd av bara siffran!! Så även här får ni gärna tipsa mig om vad jag kan göra=) En sak vet jag att jag MÅSTE sluta med och det är Coca colan!! Och lägga om min kost och mattider.. Men vart och hur börjar man liksom?? Hjälp!!

Nej nu ska jag nog krypa ner i sängen och sova lite..

Hej så länge!

Kommentarer
Postat av: Elin

Ta ett steg i taget! Börja med colan kommer görs mycket! Sen börjar du och hänka på våra promenader! :-)

2011-11-08 @ 08:31:37
Postat av: Emelie

Tänkte just säga det, ta nånting i taget. Ändrar du om allt på en gång är risken stor att du skiter i allt efter några veckor!

Inte lätt o komma iväg o träna när man har så småbarn som inte är tex på dagis, men precis promenader - Vincent mår ju inte direkt dåligt av o få lite frisk luft! =) Det som kanske kan få åka på lite stryk är allting man vill hinna göra hemma, men man mår bättre av att få röra på sig och sen ta plockandet när man hinner.. :)

2011-11-09 @ 02:37:09
URL: http://mliobebis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0