Struligt!

Från det att Vincent var nyfödd till han var ca fem månader sov han själv i sin säng och sov oftast hela nätterna. Men sen vart han sjuk och då började det strula på kvällarna och nätterna. Och nu är det värre än värst. Dela gärna med er av egna erfarenheter och tips om ni har några på vad man kan göra. Jag vet inte alls vad det är och det är frustrerande! Man har ju hört och läst att efter ett halvår så ska dem inte behöva äta på natten. Det ska vara natt mellan ca 22-06. Ska jag låta bli att ge mat mellan där och kämpa hårt ett tag och hoppas på att det ger sig? Eller ska jag bara ge mat och hoppas på att det går över av sig själv sen? Hjälp mig gärna om ni kan för just nu vet jag inte alls hur jag ska göra=)

Och efter morgonens kaos så får lillfisen inte sova i våran säng. Det går inte att hålla koll på honom där på natten eller morgonen. Så nu har vi flyttat Vincents säng så den står intill mig plus att vi har skruvat bort ena sidan så de är "öppet". Men den står ju så klart så pass intill min säng att han inte kan trilla ut. Och jag hoppas verkligen på att det dröjer ett tag tills han kan klättra upp till min säng. Men när han väl kan de så borde han ju kunna ta sig ner från våran säng utan problem. Jag hoppas att detta ska hjälpa plus att om det är någon fas där han vill vara nära så får han och samtidigt ligga i sin egna säng=) Jag tog kort på hur det ser ut i sovrummet nu men tyvärr är jag för lat för att hämta kameran som ligger i köket så de får ni se imorgon=) Och då kanske jag får till nå nya bilder på lillfisen också.

Idag var det ingen öppnafsk för det var stängt men imorgon är det dags igen. Tyvärr är det på förmiddagen då Vincent brukar sova men det får gå ändå.. Jag kommer ut iallafall=) och på eftermiddagen så ska vi hälsa på Robins mormor. Trevlans!

Nej nu ska jag kolla klart på mitt program och sen hoppa i säng så jag får sova några timmar i sträck iallafall=)

Hej så länge!

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag gav T vatten i flaskan på natten ett tag, kan hända han blir förbnad först men det funkade hos oss, hon verkade nöjd med att få nåt att dricka. Du kan ju testa iaf :)

2011-09-22 @ 21:12:35
URL: http://www.argafallanfae.blogspot.com
Postat av: Svar

Ja det skulle jag kunna pröva. Men gav du en hel flaska då? För om han får käk så drar han ju i sig hela flaskan. Jag tror inte han blir nöjd fören de är slut=)

2011-09-23 @ 08:26:55
Postat av: Sara

Ja, jag tror jag hade ganska mkt vatten i flaskan... hoppas det funkar..

2011-09-23 @ 23:30:02
URL: http://www.argafallanfae.blogspot.com
Postat av: Hanna-mamma till två sessor

Fin blogg :)



När min äldsta dotter var i den åldern så fick hon sova mellan mig och pappan, annars var det upp tusen gånger per natt. Nu sover hon fortfarande mellan oss, hihi. Det är ju så mysigt ;)



Sen fick hon välling, en flaska per natt drack hon. Det slutade hon med av sig själv sen när hon var runt 10 månader. Ibland vaknade hon och ville ha flaska men inte varje natt. Jag tror att allt sånt där löser sig av sig självt till slut :)

2011-10-04 @ 13:35:46
URL: http://hannagmwahlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0