Trevlig helg...

Roligare helg kunde man ju ha haft..
 
I fredags fick jag en hemorrojd som satt på utsidan och inte var så skön att ha och göra med men tänkte att jag kan stå ut till på måndag då jag ändå skulle till barnmorskan.
Men den ställde till med en heldel problem då jag knappt ville röra på mig och hade svårt att sitta, stå och ligga.. Jag köpte receptfria saker på apoteket som inte hjälpte ett skit så igår ringde jag 1177 och dem tyckte jag skulle åka till akuten. Det tyckte intei jag, det kändes dumt att åka till akuten med hemorrojder. Så jag åkte till närakuten istället. Och där frågade hon om hon skulle picka hål på den och tömma och jag trodde att det var en jättebra ide och hoppades på att det skulle hjälpa snabbt.. Men det räckte med att åka hem så var den tillbaka och betydligt värre.. Jag visste inte riktigt vart jag skulle ta vägen å det gjorde såå ont.. Jag ringde 1177 igen för att fråga om det var meningen att det skulle vara så här efter man hade pickat hål och dem sa att jag skulle åka till akuten igen. Så det var väl bara att åka dit.
Väl där så ska man ju skriva in sig och fick då höra att akuten inte riktigt var rätt plats för hemorrojder men hon skrev in mig iallafall.. Jag tror hon var lite bitter över att få jobba en söndagskväll men men=)
Vi fick vänta i många timmar och läkaren ville prata med sin kirurgkollega men han var på operation så vi valde att åka hem och komma tillbaka dagen efter istället.. Med mig fick jag en morfintablett som jag skulle ta e halv av och hoppades på att jag skulle få sova.. Men den hjälpte inte och det vart kanske en timmes sömn den natten plus att lillfjärt blev sjuk och hade feber och hosta så han kräktes.. Jag var inte så pigg på morgonen! Så åkte vi tillbaka till akuten och det gick hyfsat fort denna gång. Dem ville inte operera bort den då det fanns för många risker till men efter. Men jag fick en hel morfin tablett och två alvedon och om det hjälpte så skulle jag få det med mig hem och äta i en vecka.. Och det hjälpte!!! Såå skönt att kunna sova och sitta och gå som folk igen=)

Helt av med smärtan är jag inte men den går att leva med och det är underbart!
 
Den som tycker det låter larvigt med hemorrojder har fan aldrig haft en böld i röven nån gång.....

Kommentarer
Postat av: Sara

Åja, hemorrojder är inte att leka med! Hoppas du slipper mer besvär nu, kram!

2013-05-09 @ 10:51:57
URL: http://argafallanfae.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0