Tokig..

Det här med matningen kan man ju bli tokig på.. Jag har i stort sett slutat amma då han inte verkar få i sig speciellt mycket och det blir struligt då jag inte vet hur mycket ersättning jag ska göra efter.. Så jag tänkte kanske bara amma morgon och kväll men verkar behöva ge tillägg efter det också så nu funderar jag på att bara ge ersättning. För det blir så hattigt tycker jag. Så nu bara för att få någon slags koll på läget så från och med idag jag skrivit upp ca tid och hur mycket han äter. Kanske världens mest onödiga grej att göra men det känns som att jag får mer koll då iallafall..=) Igår beställde jag en ny flaska plus en burk för ersättningen när man är borta. Och idag köpte jag en till flaska och en till burk och en termos.. Jag hade bara två små flaskor hemma och det var drygt att hålla på med om han vill ha mycket mat. Kanske man kan komma in i några rutiner runt maten snart!
Ja som sagt så funderar jag på att bara ge ersättning men man kanske kan låta honom snutta ändå ibland?! Mest för att typ varva ner på kvällen vid läggdags..? Ahh jag vet inte.. Ni kanske förstår hur snurrig jag=)

På tal om något helt annat så är jag sjukt sugen på att vara med på fotbollen på måndag som målis=) Det skulle vara sjukt skoj! Jag hoppas det går men de borde inte vara några problem. Robin får ta hand om lillfisen=)
Jaja vi får se! Det har inte blivit nå fotograferande idag så ni får nöja er med några gamla bilder=)










Hej så länge!

Kommentarer
Postat av: Carro

Va står lillkillen börjar bli<3

2011-05-12 @ 23:07:45
URL: http://carrowski.bloggerska.se/
Postat av: Sara

Jag ger ca 200ml 3ggr per dag och ammar lite däremellan, det funkar för oss. Den färdigblandade är kanon att ha när man är iväg, kan avnjutas kall. Hoppas ni hittar en bra rutin för er snart, kram på er!

2011-05-13 @ 00:10:24
URL: http://www.argafallan.blogspot.com
Postat av: Emelie

Gjorde också så faktiskt, skrev upp alltså, mest för o ha lite koll =) Men som sara skrev körde jag med Casper också, ungefär. Men ett råd att när du slutar amma och bara ger ersättning, så pass upp så han inte blir hård i magen o får ont, det är inte roligt :( Men de finns o köpa en kanon bra (men dyr) sempers ersättning på apoteket, den anv jag 1 gång/dag för att han inte skulle bli så hård i magen!

2011-05-13 @ 02:39:16
URL: http://mliobebis.blogg.se/
Postat av: Stina

Junior fick ersättning efter amning från start.

När han var ca tre månader ammade jag nästan bara på nätterna, på dagarna åt han 200ml var tredje/fjärde timme.

När han var fyra månader amma jag inget, och han började käka gröt två gånger om dagen + 200ml ca 3ggr om dagen.

Ni kommer hitta perfekta rutiner.

2011-05-13 @ 20:38:09
Postat av: Svar

Stina: Hur gjorde du med gröten? Var det morgon och kväll? Hur gick de första gångerna? Massa frågor men är nyfiken på hur andra också gör=)

2011-05-14 @ 00:27:34
Postat av: Stina

Japp, kan säga att det blev typ frukost och middag. Han älskade det från första början. Men då var det ju bara små port. ökade på eftersom. Sempers med banan smak från 4mån.

2011-05-14 @ 08:29:27
Postat av: Svar

Stina: Ok den ska jag kolla efter.. Det ska bli spännande att prova sen=)

2011-05-15 @ 20:21:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0