Penicillin..

Idag ringde jag farbror doktorn för nu var det dags att kolla upp lillfisens hosta som aldrig ger med sig.. När vi kom dit så kollade han öronen och dem såg bra ut och han lyssna på hjärta och lungor. Det var också bra. Sen kollade han även halsen och den var lite röd så vi skulle göra halsprov och kolla sänkan. Min lilla fjärt var såå duktig! Inte ett pip när dem stack i fingret och det gick även bra att ta ett halsprov. När vi kom in till farbror doktorn igen så såg allt först bra ut men så kom tjejen som tog proven och sa att nu visade det något=/ Jahaja!! Så de bidde både penicillin och hostmedicin för lillkorven! Vi som skulle ha busat med Elin och Melwin idag. Det var ju såå längesen nu=( Två dagar med penicillin sen var vi smittfria iallafall. Så nu får vi lov att hålla oss hemma.

Hmm vad ska vi hitta på inne i två dagar då?? Jag kanske kan ta en massa kort och lägga upp våra hela dagar som jag gjorde för längesen..?=)

Nej nu ska jag nog försöka laga nå lunch..

Hej så länge!



Kommentarer
Postat av: Västgötskan

Tråkigt när de små liven inte mår bra. Men tur att det går över så småningom.



Ja, två dagar inne med rastlösa barn kan kännas som lååång tid. ;-)

2011-10-31 @ 14:26:24
URL: http://vastragotaland.blogspot.com
Postat av: Sara

Men då! Krya på dig Vincent, kram!

2011-10-31 @ 14:39:12
URL: http://www.argafallanfae.blogspot.com
Postat av: Svar

Västgötskan: Åhh va roligt med nya läsare=) Jaa de kan ju de=/ Men som tur är så mår han trots halsfluss ganska bra och är pigg=)



Sara: Nej inge skoj=/ Är ni nervösa? Resfeber?=)

2011-10-31 @ 21:01:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0